Zobacz także: Mapa operacji (Task Force)

 Zacznijmy od podstaw, czym w Boom Beach jest Task Forces? Jest to grupa graczy, którzy postanowili ze sobą ściśle współpracować. Aby utworzyć taką grupę, albo dołączyć do istniejącej już musimy zbudować szósty poziom kwatery głównej (HQ). Członkowie mogą komunikować się między sobą za pomocą czatu, uruchomimy go wchodząc do Task Forces za pomocą ikony znajdujące się obok liczniki diamentów. 

Gracze w takich grupach zbierają Intel, surowiec używany do uruchomienia kolejnych Operacji, ale o tym więcej przeczytacie w dalszej części poradnika. Ważną informacją jest to, że jeden gracz może w danym momencie przynależeć do jednej grupy Task Forces.

Zakładanie Task Force Edytuj

Pod przyciskiem wskazującym na ilość naszych punktów znajdziecie specjalny button, wybieracie tam opcję Stwórz (Create) i wprowadzacie nazwę grupy, opis i typ (każdy może dołączyć, zamknięta albo na zaproszenie). Możemy również ustalić ile punktów (Victory) zwycięstwa wymagane jest aby posiadał gracz, który chce dołączyć. Możemy edytować także logo.

Task Forces można stworzyć raz na tydzień, nie częściej. Jednak nie ma sensu tworzyć nowej grupy skoro można w każdej chwili edytować obecną.

Członkom takiej grupy można przypisać jedną z trzech rang. Oczywiście nie muszę tłumaczyć kim jest Lider? On rozpoczyna Operacje, przydziela awanse członkom, może wyrzucać z grupy i edytować informacje o niej. Oficerowie mogą także rozpoczynać Operacje jak i wyrzucać członków. Zwykły członek nie może praktycznie nic.

Czym jest i jak zdobywać Intel? Edytuj

Gracze w Task Force zbierają specjalny surowiec o nazwie Intel, który używany jest do rozpoczęcie operacji w Blackguard Mainland. Atakując bazy najemników mamy 50% szans na zdobycie Intel, a napadając bazy Blackguard albo na poziomach z Doktorem Terrorem mamy jedynie 25% szans na otrzymanie tego surowca. Co ciekawe, podczas obrony własnej bazy również mamy szansę na zdobycie Intel po zabiciu określonej ilości jednostek.

Zdobyty Intel zostaje dodany do licznika Task Force jak i indywidualnego licznika gracza. Licznik indywidualny zostaje resetowany o północy czasu GMT w każdą sobotę. Licznik powiązany z Task Force nie ulega resetowaniu. Jeśli zbierzemy już określoną ilość Intel’u to lider Task Force albo oficerowie mogą wydać ów surowiec na rozpoczęcie Operacji (Misji).

Wyruszamy na Operacje Edytuj

Operacje wspomniane przeze mnie wyżej to specjalne misje, gdzie wraz z naszą drużyną Task Force próbujemy zniszczyć fabryki Blackguard. Każda operacja składa się z kilku baz jakie należy pokonać, a każdy gracz może zaatakować tylko raz podczas trwania operacji. Każda taka misja trwa 24 godziny i nie kończy się nawet jak wszystkie bazy, punkty docelowe zostaną zniszczone przed czasem. Gdy kończy się dana Operacja to każdy gracz należący do Task Force otrzymuje nagrody z Resource Boat, której wielkość uzależniona jest od tego jak duży wkład poszczególny gracz wniósł do całej misji. Również wielkość nagrody uzależniona jest od poziomu doświadczenia danego gracza.