Medal

Victory Points, czyli Punkty Zwycięstwa w Boom Beach reprezentują sukces jaki odnosimy podczas kolejnych walk i kampanii. System dopasowania graczy (wyszukiwania przeciwników – matchmaking) opiera się właśnie o ilość posiadanych punktów VP.

Podobnie jest jeśli chodzi o ranking graczy, który także ustalany jest na bazie tychże punktów i im więcej ich zdobędziemy tym wyższą pozycję zajmiemy w rankingu. Punkty VP zarabiamy za każdym razem jak atak przez nas przeprowadzony zakończy się sukcesem. Jednak gdy przegrywamy tracimy je. Należy pamiętać, że podczas walk z Dr. Terrorem nie zarabiamy żadnych punktów zwycięstwa.

Ilość tych punktów zależy bezpośrednio od tego jaką bazę zaatakowaliśmy, jaki był jej typ.

Gdy wzrasta ilość VP na naszym koncie to podczas wyszukiwania kolejnego przeciwnika wzrasta poziom rywala, poziom bazy Blackguard czy też innego gracza. System wyszuka nam jednym słowem przeciwnika o podobnej ilości punktów.

Wielu graczy specjalnie zaniża swoją ilość punktów VP tylko po to, aby łatwiej grabić surowce ze słabszych baz niż swoja, jest to dość korzystne jeśli zależy nam na surowcach, a nie na samych punktach. W tym przypadku warto także podczas planowania zabudowy bazy odsłonić HQ tak, aby przeciwnik napadając nasze włości mógł w prosty i szybki sposób zniszczyć główny budynek, a jak to zrobi to my przegramy i poziom VP znacznie spada.

Nagrody związane z punktami zwycięstwa Edytuj

Każdego dnia, koło północy, przypływa do nas specjalna łódź z nagrodami. Nagrody na niej są uzależnione od ilości zdobytych w przeciągu ostatnich 24 godzin punktów VP. W nagrodę otrzymamy przeróżne nagrody, ale to jakie to będą przedmioty i w jakiej ilości jest sprawą losową.

Mamy szansę na:

  • Diamenty 20%
  • Surowce 40%
  • Kamienie Mocy 40%

Jeśli los padnie na surowce to znowu losowo system gry decyduje jakiego rodzaju będą to surowce i tutaj szanse prezentują identycznie dla każdego z nich, czyli na złoto, drewno, kamień i żelazo mamy po 25% szans.

Gdy dobrana zostanie nagroda to jej wielkość, ilość danego surowca zależy od wspomnianych wcześniej punktów VP zdobytych w przeciągu ostatniej doby.